Понеділок, 25.11.2024, 15:20
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт вчителя хімії та фізики
Шопінської Людмили
Миколаївни
 
         
ФАКТИ
Цитата дня
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наше опитування
ЯКИМ МАТЕРІАЛОМ ВИ СКОРИСТАЛИСЬ?
Всього відповідей: 22
Погода
Погода у Краснокутськ

вологість:

тиск:

вітер:

Головна » 2016 » Лютий » 6 » ІНТЕНСИФІКАЦІЯ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ
22:55
ІНТЕНСИФІКАЦІЯ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ

Формування компетентностей учнів зумовлене реалізацією не тільки відповідного оновленого змісту освіти, але й адекватних методів та технологій навчання. Перелік цих методів є досить широким, їх можливості — різноплановими, тому доцільно окреслити провідні стратегічні напрями, визначивши, що єдиного рецепту на всі випадки життя, звісно, не існує.

Потенціал, наприклад, продуктивних методик та технологій є дуже високим і реалізація його безпосереднім чином впливає на досягнення такого результату навчання як компетентність.

Продуктивне навчання забезпечує засвоєння знань та умінь, володіючи якими випускник школи знаходить підґрунтя для свого подальшого життя.

Продуктом школи є людина, особистість.

Основні задачі, які підлягають реалізації:

  • створення умов для розвитку та самореалізації учнів;
  • задоволення запитів та потреб школяра;
  • засвоєння продуктивних знань, умінь;
  • розвиток потреби поповнювати знання протягом усього життя;
  • виховання для життя в цивілізованому громадянському суспільств.

Ці задачі, як видно, певною мірою співзвучні до переліку завдань основних груп компетентностей.

Чим же має керуватися вчитель для їх розв'язання?

Витяг з комплексу педагогічних правил може бути інформацією до роздумів вчителя незалежно від стажу його роботи, категорії та технології, яку він  використовує.

  1. Головним є не предмет, якому ви навчаєте, а особистість, яку ви формуєте. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов'язаною з вивченням предмета.
  2. На виховання активності не шкодуйте ні часу, ні зусиль. Сьогоднішній активний учень — завтрашній активний член суспільства.
  3. Ставте учнів у ситуації, котрі вимагають виявлення та пояснення розбіжностей між фактами, що спостерігаються, та наявним знанням.
  4. Допомагайте учням оволодіти найбільш продуктивними методами на­вчально-пізнавальної діяльності, навчайте їх вчитися.
  5. Слід якомога частіше використовувати питання «чому?», щоб навчити мислити причинно .
  6. Пам'ятайте, що насправді знає не той, хто переказує, а той, хто застосовує на практиці.
  7. Привчайте учнів думати та діяти самостійно. Поступово відходьте від механічних переказів, дослівного відтворення.
  8. Творче мислення розвивайте всебічним аналізом проблем, пізнавальні задачі розв'язуйте кількома способами, частіше практикуйте творчі завдання.
  9. Використовуйте схеми, плани, щоб забезпечити засвоєння системи знань.
  10.  Оскільки міцність запам'ятовування інформації, що засвоєна у вигляді логічних структур, є більш високою, ніж міцність розрізнених знань, закріплювати слід ті знання, що подані у цілісних логічних структурах.
  11.  У процесі навчання обов'язково враховуйте індивідуальні особливості кожного учня, об'єднуйте в диференційовані підгрупи учнів з однаковим рівнем.
  12.  Вивчайте і враховуйте життєвий досвід учнів, їх інтереси, особливості розвитку.
  13.  Будьте обізнаними з останніми науковими досягненнями із свого предмета.
  14.  Заохочуйте дослідницьку роботу школярів. Знайдіть можливості ознайомити їх із технікою експериментальної роботи, алгоритмами розв'язання винахідницьких задач, обробкою першоджерел і довідкових матеріалів.
  15.  Суспільно-історичною практикою доводьте необхідність наукових знань, які вивчаються в школі. Навчайте так, щоб учень розумів, що навчання є для нього життєвою необхідністю.
  16.  Пояснюйте школярам, що кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її життєвих планів.

Ці корисні правила-поради — тільки невеличка частинка, тільки вершина айсберга педагогічної мудрості, педагогічної майстерності, спільного педагогічного досвіду багатьох поколінь. Але згадати їх ще раз не буде зайвим.

Переглядів: 414 | Додав: ximi4ka | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Календар свят України. Мова ділового спілкування
НОВИНИ В СВІТІ
НОВИНИ ОСВІТИ