Критерії оцінювання проєктної діяльності учнів
За основні критерії оцінювання проєктів вважаю потрібним взяти такі:
Під час ознайомленням з роботою вчитель звертає увагу на те, щоб перші п’ять пунктів обов’язково певною мірою просліджувались у поданій учнями роботі, лише після цього, учні можуть перейти до її захисту.
Всі ці пункти повинні мати у собі підпункти, які розширюють можливості адекватного та повного оцінення учнівської роботи. Учнівські проекти доцільно оцінювати комплексно.
Наприклад, загальна кількість балів за роботу - 100 балів , що відповідає 12 балам.
Шкала оцінювання:
Бали
|
Оцінка
|
81-100
|
12
|
71-80
|
11
|
61-70
|
10
|
51-60
|
9
|
41-50
|
8
|
31-40
|
7
|
25-30
|
6
|
21-26
|
5
|
16-20
|
4
|
11-15
|
3
|
2-10
|
2
|
Можливі критерії оцінювання у балах:
-
Значущість і актуальність описаної теми. ( max.- 3 балів)
-
якого масштабу являє собою дана проблема: (всесвітнього, всеукраїнського, місцевого, не має розголосу); (0-2бали)
-
адекватність висунутих проблем їх тематиці. (0-1бали)
-
Інформативність. ( max.- 33 бали)
-
практична можливість застосування способів вирішення; (0-20 балів)
-
важливість зібраної інформації для висвітлення теми; (0-4бали)
-
достовірність інформації; (0-2бали)
-
джерела отримання інформації; (0-1бали)
-
перевірка одних джерел іншими або практичне підтвердження; (0-1бали)
-
способи вирішення проблеми, що висвітлюється; (0-2бали)
-
законність способу вирішення. (0-1бали)
-
Повнота розкриття теми. ( max.- 16 балів)
-
охоплення при розкритті теми найважливіших понять; (0-2бали)
-
змістовність та інформативність кожного розділу; (0-2бали)
-
достатність зібраних матеріалів, необхідних для висновків з даної теми; (0-2бали)
-
логічність викладення матеріалу; (0-2бали)
-
рівень зрозумілості викладеного матеріалу для читачів; (0-2бали)
-
висновки, які слідують з кожного розділу; (0-2бали)
-
рівень залучення знань з інших областей; (0-2бали)
-
життєва компетентність. (0-2бали)
-
Доказовість. ( max.- 9 балів)
-
використання надійних джерел інформації; (0-2бали)
-
підтвердження інформації кожного з розділів; (0-2бали)
-
теоретичні та ймовірні висновки під час роботи; (0-1бали)
-
практично-дослідницькі результати; (0-2бали)
-
підтвердження наочними матеріалами; (0-2бали)
-
Естетичність оформлення. ( max.- 8 балів)
-
вживання хімічної термінології; (0-2бали)
-
написання роботи державною мовою; (0-1бали)
-
цензурність написання роботи; (0-1бали)
-
коректність використаних методів дослідження; (0-2бали)
-
законність висвітлених теорій та практик. (0-2бали)
-
Колективність (при роботі у групах). ( max.- 10 балів)
-
активність кожного учасника; (0-2бали)
-
колективний вибір роботи; (0-2бали)
-
рівномірний розподіл роботи; (0-2бали)
-
наявність зацікавлених у проекті помічників; (0-2бали)
-
взаємодопомога. (0-2бали)
-
Презентація, захист роботи. (max.- 14 балів)
-
активність кожного учасника проекту відповідно до його індивідуальних можливостей; (0-2бали)
-
доведеність рішень, що приймаються; (0-2бали)
-
уміння аргументувати свої висновки; (0-2бали)
-
уміння зацікавити опонентів; (0-2бали)
-
вільне володіння матеріалами проекту; (0-2бали)
-
організованість, артистизм; (0-2бали)
-
рівень спілкування. (0-2бали)
-
Власне оцінення досвіду. ( max.- 7 балів)
-
рівень організації групи? (0-2бали)
-
рівень висвітлення теми? (0-1бали)
-
рівень аргументації роботи? (0-1бали)
-
рівень значущості роботи? (0-3бали)
Тема: Методи очищення води.
Мета і завдання проекту : Поглибити знання про воду як найпоширенішу речовину на Землі, систематизувати й узагальнити знання про речовини , поглибити їх за рахунок відомостей про властивості води . Виховувати бережливе ставлення та економне використання до питної води. Ознайомити із поняттям «забруднення» , розглянути основні антропогенні джерела забруднення водного середовища. Дослідити якість води . Ознайомити з методами очистки води. Розробити рекомендації щодо очищення питної води в домашніх умовах.