Субота, 27.04.2024, 11:42
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт вчителя хімії та фізики
Шопінської Людмили
Миколаївни
 
         
ФАКТИ
Цитата дня
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наше опитування
ЯКИМ МАТЕРІАЛОМ ВИ СКОРИСТАЛИСЬ?
Всього відповідей: 22
Погода
Погода у Краснокутськ

вологість:

тиск:

вітер:

ППД вчителя

АНОТАЦІЯ ДОСВІДУ РОБОТИ

ШОПІНСЬКОЇ ЛЮДМИЛИ МИКОЛАЇВНИ

ВЧИТЕЛЯ ХІМІЇ МУРАФСЬКОГО ЛІЦЕЮ

КРАСНОКУТСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ БОГОДУХІВСЬКОГО РАЙОНУ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Тема досвіду: «Ефективне використання  змішаного навчання в умовах нового формату освітньої діяльності».

Обєкт досвіду: ідеї, методи, технології для формування в учнів проактивного підходу до навчання; техніки, що спонукають до самостійного опрацювання матеріалу та розвивають індивідуальність, креативність, творчість.

Предмет досвіду: розробка  форм й методів організації й проведення педагогічного процесу та шляхів його вдосконалення;  діяльність і навчання самої дитини (її самопізнання, самовиховання, здатність до навчання й виховання, життєвий досвід, поведінка, особистісні якості, інтереси, мотиви, потреби тощо.

Мета досвіду: розробка системи творчих завдань, які формують пізнавальний інтерес учнів на уроках хімії й фізики та в позаурочний час з використанням ІКТ;

створення умов для формування конструктивної взаємодії  учасників освітнього процесу як умови творчого розвитку та саморозвитку кожного учня; спрямованість процесу навчання  на формування та розвиток  ключових (базових) та предметних компетентностей особистості, відчуття власного успіху, впевненості у власних творчих силах та власних судженнях. прод

Адреса досвіду: Мурафський ліцей Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

Ідея досвіду:

Інноваційні технології, які є провідними в моїй роботі (новітні інформаційні технології,  проектна технологія,  технологія змішаного навчання), шляхом взаємодії удосконалюють урок в цілому, підвищують його ефективність та є ключовими для реалізації компетентнісного підходу в навчанні.

Фундаментом  роботи є опора на активне впровадження  використання комп’ютерів та мультимедіа, що забезпечує формування: навичок роботи з інформацією, дослідницьких навичок, умінь приймати оптимальне рішення; розвиває комунікативні здібності та  дозволяє дати дитині стільки інформації, скільки вона потребує.

Основною частиною праці є напрям на індивідуалізацію навчання та розвиток творчої особистості. Ця частина роботи спрямована на розвиток індивідуальних пізнавальних та творчих здібностей кожної дитини, сприяє самовизначенню, самореалізації та самовдосконаленню кожної особистості на ім’я «Учень».

А кульмінація роботи – це впровадження змішаного навчання, яке є фінальним акордом в поєднанні усіх залучених технологій та дозволяє  зробити висновки про дієвість всієї роботи.

Рівень досвіду за критерієм новизни: використання відомих та нових методик, правил їх застосування, сучасних ІКТ з метою підвищення рівня творчого, пізнавального та інтелектуального розвитку дітей, їх особистісної самооцінки, самоповаги та почуття власної гідності.

Новизна педагогічного досвіду полягає в тому, що вчитель  створює середовище, що сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів, організовує спілкування в режимі співробітництва, дозволяє зробити процес навчання особистісно-орієнтованим, ставить і вирішує нові нетрадиційні освітні завдання (формування дослідницьких, інформаційних, комунікативних та інших умінь учнів, розвиток їх мислення і креативних здібностей, формування модельних уявлень).

Практичну цінність представляють запропоновані  онлайн-сервіси, освітні ресурси, апробовані в ході педагогічної діяльності, які можуть бути використані в практичній діяльності вчителів ( прикріплені в посиланнях).

 Переваги застосування сучасних комп'ютерних технологій в порівнянні з традиційною формою навчання: 

  • підвищується навчальна мотивація,
  • досягаються високі результати, 
  • учні з інтересом і творчою активністю ставляться до навчального предмету, 
  • у школярів формується активна позиція у ставленні  до себе і своєї освіти.

 Особиста концепція :

 - оптимальне поєднання традиційних і активних методів і форм навчання, які передбачають застосування елементів

- використання креативних технологій навчання змінили роль і місце викладача в навчальному процесі. Вчитель виступає коучем, ментором, тьютором. Вчитель вчиться сам і вчить учнів вчитися. 

 В даний час йде становлення нової системи освіти, орієнтованої на входження у світовий освітній простір, заснованого на особистісно-орієнтованій філософії. У психолого-педагогічному плані основні тенденції вдосконалення освітніх технологій характеризуються переходом від функції навчання як запам'ятовування до процесу розумового розвитку, від статичних знань до динамічних систем розумових дій, від орієнтації на середнього учня до диференційованих й індивідуалізованих програм навчання, від зовнішньої мотивації до внутрішньої регуляції. Перехід до розвиваючого навчання змінює і спільну мету освіти - на розвиток дитини. А придбані знання служать засобами для досягнення цієї мети. Сучасне суспільство нерозривно пов'язане з процесом інформатизації. «Інформаційна революція» в суспільстві призвела до формування людей з іншим сприйняттям дійсності, іншим темпом життя, іншою системою цінностей. Відбувається повсюдне впровадження комп'ютерних технологій.

 Нинішні діти дуже відрізняються від минулих поколінь. Сучасний підліток мало читає, набагато більше часу дивиться телевізор, вільно здійснює навігацію в Інтернеті. Ряд філософів вважають, що у підлітка сьогодні формується так звана кліпова свідомість. Дитина не може більше 5-7 секунд концентруватися на якомусь предметі, вона натискає на кнопку, клацає і переходить до сприйняття наступного сюжету. Безсумнівно, що робота з комп'ютером у школі викликає у дітей підвищений інтерес і посилює мотивацію навчання. Використання комп'ютерних технологій створює можливості доступу до великих масивів раніше недоступної сучасної, свіжої інформації, здійснення «діалогу» з джерелом знань. А поєднання кольору мультиплікації, музики, звукової мови, динамічних моделей і т.д. розширює можливості подання навчальної інформації.

У зв'язку з цим сучасний педагог повинен уміти працювати з «кліповою» гіпертекстовою свідомістю учня, він повинен добре орієнтуватися в інформаційному глобальному середовищі, вміти самостійно формувати образи і символи, виносячи їх у простір Інтернету й екрана.

 Учитель повинен уміти організувати освітній простір уроку таким чином, щоб процес навчання відбувався на рівні сучасних можливостей і потреб підростаючого покоління початку XXI століття. Для цього педагог повинен володіти сучасними технологіями, мати здатність створювати навчальні  ситуації на основі використання комп'ютерних і  Інтернет-ресурсів.

  Рекомендації: Актуальність вибору даної теми диктується потребами практики. Запропоновані технології представляють інформацію в різних формах і тим самим роблять процес навчання більш ефективним. Економія часу, необхідного для вивчення конкретного матеріалу, в середньому становить 30%, а набуті знання зберігаються в пам'яті значно довше. Під час використання на уроці інформаційних технологій структура уроку принципово не змінюється. У ньому, як і раніше, зберігаються всі основні етапи, зміняться, можливо, тільки їх часові характеристики. Необхідно відзначити, що етап мотивації в даному випадку збільшується і несе пізнавальне навантаження. Це необхідна умова успішності навчання, так як без інтересу до поповнення відсутніх знань, без уяви та емоцій неможлива творча діяльність учня.

  Пропоную 5 груп онлайн-ресурсів, які найбільше себе виправдали на практиці як інструментарій вчителя природничого циклу:

 1. Система управління навчальним процесом (Learning Management System)

2. Віртуальні дошки, інтелектуальні карти з навчальних предметів, інтерактивні робочі аркуші.

3. Плакати, буклети, інфографіка.

4. Інтерактивні презентації, хмари слів.

5.Онлайн-тести для перевірки знань з навчальних предметів та підготовки ЗНО.

        Я за створення мультимедійних онлайн - презентацій. Структурна компоновка таких презентації, із застосуванням гіпертекстових посилань, розвиває системне, аналітичне мислення. Крім того, за допомогою презентації можна використовувати різноманітні форми організації пізнавальної діяльності: фронтальну, групову, індивідуальну. Мультимедійна презентація, таким чином, найбільш оптимально та ефективно відповідає триєдиній дидактичної меті уроку:

- освітній аспект: сприйняття учнями навчального матеріалу, осмислення зв'язків і відносин в об'єктах вивчення ;

- розвиваючий аспект: розвиток пізнавального інтересу в учнів, уміння узагальнювати, аналізувати, порівнювати, активізація творчої діяльності учнів;

- виховний аспект: виховання наукового світогляду, вміння чітко організувати самостійну та групову роботу, виховання почуття товариства, взаємодопомоги.

   Активна робота кожного учня – головний напрям учительського пошуку. Вдалою реалізацією цього є залучення учнів до проектної діяльності. Дана форма роботи передбачає обмін інформацією з метою отримання нової навчальної інформації, придбання навичок і вмінь ведення навчального наукового дослідження.

Календар свят України. Мова ділового спілкування
НОВИНИ В СВІТІ
НОВИНИ ОСВІТИ
Конструктор сайтів - uCoz