Середа, 08.05.2024, 23:07
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт вчителя хімії та фізики
Шопінської Людмили
Миколаївни
 
         
ФАКТИ
Цитата дня
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наше опитування
ЯКИМ МАТЕРІАЛОМ ВИ СКОРИСТАЛИСЬ?
Всього відповідей: 22
Погода
Погода у Краснокутськ

вологість:

тиск:

вітер:

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з природознавства у системі загальної освіти

Оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів у природничій освітній галузі 

Результати навчання учнів оцінюються за такими трьома групами  результатів: 

1. Робота з інформацією природничого змісту. 

2. Проводить дослідження природи. 

3. Усвідомлює закономірності природи. 

Оцінюють результати, яких досягнули учні/учениці за однією, кількома, чи  всіма групами результатів. На основі формувального оцінювання установлюють  результати, яких досягли учні/учениці на певний момент. Вони залежать від  психоемоційного та фізичного стану дитини, і тому можуть бути лише  підґрунтям для висновків щодо залученості дитини у навчальний процес,  динаміки її розвитку, зусиль, яких дитина прикладає під час навчання,  відповідності методів, форм, засобів навчання, які використовує вчитель,  навчальним можливостям та віковим особливостям учнів/учениць тощо.  Формувальне оцінювання слугує для визначення динаміки розвитку окремого  учня/учениці і класу загалом та адаптування навчального процесу до потреб  учнів/учениць. Тому результати цього оцінювання не сумуються, не  накопичуються, за ними не розраховується середнє тощо. 

У таблиці представлено критерії для оцінювання, які розподілені за  рівнями (П, С, Д, В) та балами. Кожний наступний рівень (від початкового до  високого) охоплює показники результатів навчання попереднього рівня та  містить нові показники результатів навчання. 

Критерії оцінювання результатів навчання учнів у природничій освітній  галузі

Рівень Бал  Рівень досягнення результатів навчання
Робота з інформацією природничого змісту
Початковий                 1 розрізняє об’єкти та явища
2 здійснює пошук опису об’єктів, явищ, процесів у запропонованій  інформації природничого змісту
3

здійснює пошук опису об’єктів, явищ, процесів у запропонованій  інформації природничого змісту; 

відповідає на чітко сформульовані запитання за опрацьованою  інформацією

Середній 4 за допомогою учителя описує об’єкти, явища, процеси на основі  нетекстової інформації (графіків, таблиць, діаграм, інфографіки),  без використання відповідної наукової термінології
5

здійснює пошук інформації природничого змісту в доступних  джерелах;

за допомогою учителя описує об’єкти, явища, процеси на основі  нетекстової інформації (графіків, таблиць, діаграм, інфографіки),  з використанням відповідної наукової термінології

6

здійснює пошук інформації природничого змісту в доступних  джерелах; 

описує об’єкти, явища, процеси на основі нетекстової інформації  (графіків, таблиць, діаграм, інфографіки), з використанням  відповідної наукової термінології

Достатній 7

порівнює інформацію природничого змісту, здобуту в різних  джерелах;  

за допомогою вчителя виділяє істотне в інформації природничого  змісту;  

не узагальнює опрацьовану інформацію природничого змісту

8

порівнює інформацію природничого змісту, здобуту в різних  джерелах;  

виділяє істотне в інформації природничого змісту;  за допомогою вчителя узагальнює опрацьовану інформацію  природничого змісту

9

порівнює інформацію природничого змісту, здобуту в різних  джерелах;  

виділяє істотне в інформації природничого змісту;  узагальнює опрацьовану інформацію природничого змісту

Високий 10

представляє текстову інформацію / аудіоінформацію у формі  графічної, табличної інформації або інфографіки;  

за допомогою вчителя пояснює значення інформації для  розв’язання життєвої /навчальної проблеми; створює презентації  здобутої інформації природничого змісту в запропонований  спосіб

11

представляє текстову інформацію / аудіоінформацію у формі  графічної, табличної інформації або інфографіки; 

пояснює значення інформації для розв’язання життєвої  /навчальної проблеми; 

самостійно створює презентації здобутої інформації  природничого змісту 

12

представляє текстову інформацію / аудіоінформацію у формі  графічної, табличної інформації або інфографіки,  використовуючи додаткові першоджерела;  

пояснює значення інформації для розв’язання життєвої  /навчальної проблеми; 

самостійно створює презентації здобутої інформації  природничого змісту

Проводить дослідження природи
Початковий 1 називає досліджувані об’єкти / явища
2

називає досліджувані об’єкти / явища; 

виконує окремі дії за інструкцією, дотримуючись правил  безпеки;

3

називає досліджувані об’єкти / явища; 

виконує окремі дії за інструкцією, дотримуючись правил  безпеки; спостерігає; фіксує результати етапів дослідження у  запропонований спосіб

Середній 4

добирає об’єкти дослідження; складає план і  

виконує дослідження за інструкцією;

5

добирає об’єкти дослідження; складає план і  

виконує дослідження за інструкцією; 

описує окремі етапи дослідження; за допомогою вчителя називає  одержані результати дослідження й зіставляє їх з відомими  даними; за допомогою вчителя 

використовує правила, способи і відповідні засоби для  розв’язання дослідницької проблеми

6

добирає об’єкти дослідження; складає план і  

виконує дослідження за інструкцією; 

описує окремі етапи дослідження;  

називає одержані результати дослідження й зіставляє їх з  відомими даними; 

використовує правила, способи і відповідні засоби для  розв’язання дослідницької проблеми

Достатній 7

визначає мету й завдання, етапи дослідження, складає план,  створює самостійно / в групі моделі для дослідження;

визначає  чинники, які вплинули на результати дослідження; виконує спостереження та експерименти за складеним планом; 

використовує запропоновані для виконання досліджень і  спостережень інструменти, пояснює їх призначення 

8

визначає мету й завдання, етапи дослідження, складає план,  створює самостійно / в групі моделі для дослідження;

визначає чинники, які вплинули на результати дослідження; виконує спостереження та експерименти за складеним планом; 

використовує запропоновані для виконання досліджень і  спостережень інструменти, пояснює призначення їх;

презентує результати дослідження в запропонований спосіб

9

визначає мету й завдання, етапи дослідження, складає план,  створює самостійно / в групі моделі для дослідження;

визначає чинники, які вплинули на результати дослідження; виконує спостереження та експерименти за складеним планом; 

використовує запропоновані для виконання досліджень і  спостережень інструменти, пояснює призначення їх; 

презентує результати дослідження в запропонований спосіб;

установлює причиново-наслідкові зв’язки між будовою і  властивостями об’єктів дослідження

Високий 10

формулює гіпотезу, висновки за результатами дослідження; 

визначає чинники, які сприяли/завадили досягненню мети  дослідження

11

формулює гіпотезу, висновки за результатами дослідження; 

визначає чинники, які сприяли/завадили досягненню мети дослідження;

добирає і застосовує правила, способи і  відповідні засоби для розв’язання дослідницької проблеми

12

формулює гіпотезу, висновки за результатами дослідження;  визначає чинники, які сприяли/завадили досягненню мети  дослідження; 

добирає і застосовує правила, способи і відповідні засоби для  розв’язання дослідницької проблеми;  

пропонує способи практичного використання результатів  досліджень

Усвідомлює закономірності природи
Початковий 1 наводить приклади об’єктів і явищ природи
2

наводить приклади об’єктів і явищ природи; 

використовує окремі наукові поняття й терміни

3

наводить приклади об’єктів і явищ природи; 

використовує окремі наукові поняття й терміни; 

знаходить приклади використання здобутків природничих наук  у запропонованій інформації

Середній 4

вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну  спільну ознаку; 

розуміє і пояснює окремі поняття, терміни; 

5

вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну  спільну ознаку; 

розуміє і пояснює окремі поняття, терміни;  

описує будову й називає окремі властивості об’єктів, явища  природи й технологічні процеси;

6

вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну  спільну ознаку; 

розуміє і пояснює окремі поняття, терміни;  

описує будову й називає окремі властивості об’єктів, явища  природи й технологічні процеси; 

застосовує окремі із запропонованих правил, способів і  відповідних засобів для розв’язання навчальної / життєвої  проблеми

Достатній 7

ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи,  умови виникнення та перебігу природних явищ, ознаки їх; вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають кілька  спільних ознак; 

групує об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; пояснює взаємозв’язки об’єктів і явищ природи; 

8

ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи,  умови виникнення та перебігу природних явищ, ознаки їх; вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають кілька  спільних ознак; 

групує об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; пояснює взаємозв’язки об’єктів і явищ природи;  

ілюструє прикладами використання здобутків природничих  наук пояснює можливі зміни природних об’єктів і явищ залежно від  певних умов

9

ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи,  умови виникнення та перебігу природних явищ, ознаки їх; вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають кілька  спільних ознак; 

групує об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; пояснює взаємозв’язки об’єктів і явищ природи;  

ілюструє прикладами використання здобутків природничих  наук 

пояснює можливі зміни природних об’єктів і явищ залежно від  певних умов;  

застосовує правила, способи і відповідні засоби для розв’язання  навчальної / життєвої проблеми

Високий 10

визначає ознаки, за якими об’єкти/ явища природи об’єднано в  окремі групи; 

обирає самостійно наукове пояснення явищ  природи/фактів/даних;  

використовує наукові факти для формулювання власних  суджень; 

установлює певні закономірності в природі, підтверджує їх  самостійно дібраними прикладами; 

обґрунтовує обрані способи розв’язання навчальної / життєвої  проблеми

11

визначає ознаки, за якими об’єкти/ явища природи об’єднано в  окремі групи; 

обирає самостійно наукове пояснення явищ  природи/фактів/даних;  

використовує наукові факти для формулювання власних  суджень; 

установлює певні закономірності в природі, підтверджує їх  самостійно дібраними прикладами; 

обґрунтовує обрані способи розв’язання навчальної / життєвої  проблеми; 

пояснює значення науки, внесок учених-природничників і  винахідників для створення нових технологій і сучасної техніки

12

визначає ознаки, за якими об’єкти/ явища природи об’єднано в  окремі групи; 

обирає самостійно наукове пояснення явищ  природи/фактів/даних;  

використовує наукові факти для формулювання власних  суджень; 

установлює певні закономірності в природі, підтверджує їх  самостійно дібраними прикладами; 

обґрунтовує обрані способи розв’язання навчальної / життєвої  проблеми;

пояснює значення науки, внесок учених-природничників і  винахідників для створення нових технологій і сучасної  техніки; 

перевіряє результат розв’язання навчальної / життєвої  проблеми і визначає чинники, які сприяли / завадили її  розв’язанню

 

 

Календар свят України. Мова ділового спілкування
НОВИНИ В СВІТІ
НОВИНИ ОСВІТИ
Конструктор сайтів - uCoz